Header Ads

Lublana

Zacznijmy od tego, że "Lublana" to książka znanego polskiego autora Józefa Ignacego Kraszewskiego. Uznawana jest za mniej znaną siostrę "Starej Baśni". Jak łatwo się domyśleć również opowiada o dawnych, pięknych, choć nie którzy uznają trudnych czasach pogańskiej Polski. Głównym tematem jest miłość pięknej i młodej dziewczyny, czyli tytułowej Lublany i Mirka, która jak to często w życiu bywa spotyka kłody na swej drodze. Następnym tematem książki jest tak zwane tło historyczne, przedstawiające życie, wiarę, kulturę i obyczaje ówczesnych Polan. Zapewniam, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie, jedni wspomnianą wyżej miłość, drudzy historię, inni wiarę, czary lub magię. Nieodłącznym elementem "Lublany" jak każdej książki Kraszewskiego są niesamowite opisy przyrody.

Książkę uważam w 100 procentach za godną polecenia oraz za obowiązkową pozycję literacką wielbiciela pogaństwa i historii.

2 komentarze:

  1. Oj no popatrz, a ja tej książki jeszcze w łapach moich książkowego mola jeszcze nie miałam. Co więcej, aż wstyd się przyznać, nawet o niej nie słyszałam..
    Powiem szczerze, że za "Starą Baśń" wzięłam się kiedyś dawno temu, kiedy pamiętam, że miałam straszny natłok obowiązków i jakoś nie udało mi się jej przeczytać. I zawsze obiecuję sobie, że kiedyś do niej znowu wrócę, ale po przeczytaniu Twojej recenzji, chyba pierwsza będzie "Lublana" :)

    Piastunko, więcej recenzji pogańskiej literatury, poproszę :) Fajnie się powymieniać cennymi tytułami :) U mnie też możesz znaleźć kilka recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lublana jest o wiele krótsza od Starej Baśni, ciekawsza a nawet trochę podobna, nie wchodzi w cykl książek z historii Polski więc swobodnie możesz ją przeczytać jako pierwszą :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.